افزایش ترافیک سایت با +33 روش رایگان و تست شده

افزایش ترافیک سایت با روش های مطمئن

در این مقاله با +33 روش افزایش ترافیک سایت که همگی آنها حاصل تحقیق و تجربه هستند آشنا می‌شوید پس پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با من همراه باشید چون ارزشش را دارد!

 

احتمالا شما که دارید این مقاله را میخونید مسئله های زیر را دارید:

  • روش هایی که در سطح اینترنت وجود دارد را تست کردید و ترافیک سایتتون افزایش خاصی پیدا نکرده.
  • درآمدی از سایتتون ندارید یا خیلی خیلی کمه.
  • یا به دنبال روش های افزایش ترافیک سایت بصورت رایگان هستید.

نگران نباشید، افزایش بازدید سایت ممکنه مدتی طول بکشد اما اگر مراحل کار را به درستی انجام دهید بعد از مدتی، سرعت رشد کار و درآمدتان به شدت افزایش پیدا میکنه.

 

انجام عملیات های سئو

چگونه می‌توانیم با موتور های جستجو ترافیک سایتمان را افزایش دهیم؟

1- سئوی سایت خوتون را بهبود ببخشید

چیزی که باعث می‌شود خیلی زود نتایج خوبی در مورد افزایش ترافیک سایت خودتون با سئو بگیرید، یادگیری انتخاب درست کلمه کلیدی است.
شما می‌توانید با تحقیق درست در مورد کلمه کلیدی و بهینه کردن صحیح محتوای خودتون، سئوی سایتتون را بهبود ببخشید.

 

به عنوان مثال شما می‌توانید:

  • کلمات کلیدیی که در عنوان محتوا هایتان استفاده می‌کنید را بهبود دهید.
  • کلمه کلیدی اصلی خوتون را در عنوان مقاله هایتان قرار دهید.
  • کلمه کلیدی خودتون را در نام فایل های تصویری خودتون اضافه کنید تا موتور های جستجو بهتر متوجه موضوع کار شما شوند.
  • در url های مقالات سایت حتما برای بهبود سئو از کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • مطمئن شوید در توضیحات متا (توضیح کوتاهی است که در هنگام جست و جو در گوگل در زیر هر نتیجه نمایش داده می‌شود) آن مقاله از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرده باشید.

میتوانید با استفاده از کار ها و ترفند های ساده ای کار خودتون را برای سئو کردن محتوا ها آسان تر کنید مثلا نصب افزونه ی یوست سئو یا اسفاده از ابزار های تخصصی مثل Ahrefs یا HubSpot.

 

2- درباره کلمات کلیدی جدید تحقیق کنید

منظورم از تحقیق کلمه کلیدی یافتن کلمات تک کلمه ای بسیار سخت و پرسرچ و سئو کردن روی آن ها نیست؛ منظورم پیدا کردن کلماتی است که مربوط به حوزه کاری شما با اصطلاحات متنوع و طولانی است.

این کار شاید برای خیلی ها کار سختی باشه اما از استفاده کردن از کلملت کلیدی زیاد در سایت نترسید. به عنوان مثال اگر بلاگ سایت شما در رابطه با خدمات میزبانی وب است می‌توانید در مورد موضوعات خیلی گسترده و پرت تر در رابطه با موضوع سایتتان اما مرتبط مثل طراحی وب، انواع cms ها، خطای وردپرس و… هم مقالاتی منتشر کنید و این گسترده کردن موضوعات هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اگر کلمات کلیدی خوتون را زیاد می‌کنید حتما هدف استفاده از آن کلمات و سودی که میتواند برای شما و سایتتان داشته باشد را شناسایی کنید و مطالبتان ار بر اساس آن هدف بنویسید.

 

3- استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا همان لانگ تیل

همان طور که در مورد قبلی اشاره کردم یادتان باشد که همیشه از کلمات اصلی و تک کلمه ای استفاده نکنید؛ مثلا اگر وب سایت شما در رابطه با لاغری است و شما بخواهید روی کلمه لاغری به صفحه اول گوگل بیایید کارتان بسیار بسیار سخت است چون که رقابت در آن کلمه بسیار زیاد است.

کاری که باید انجام دهید استفاده کردن از کلمات لانگ تیل است؛ درست است که این کلمات سرچ کمتری دارند اما رقابت در آن ها خیلی کمتر است و شما می‌توانید در شروع کار به راحتی روی آن کلمات بالا بیایید. مثلا در رابطه با موضوع لاغری می‌توانید از کلماتی مثل لاغری با خوردن میوه یا بهترین روش های لاغری در سال جدید و… استفاده کنید.

علاوه بر آن موتور های جستجو، سایت ها را بر اساس عواملی ماننده بزرگی سایت، محبوبیت و سن و… در مقیاس از ۱ تا ۱۰۰ رتبه‌بندی می‌کنند، این الگوریتم، DA (دامین آتوریتی) نامیده می‌شود که این رتبه‌بندی توسط وبسایتی به اسم MOZ ارائه می‌شود. به عنوان مثال اگر سایت شما تازه راه اندازی شده باشد دامین اتوریتی اون 1 است در حالی که سایت هایی مثل فیسبوک دامین آتوریتی 99 دارند.

برای یک سایتی با دامین آتوریتی پایین، رتبه گرفتن در کلمات کوتاه که گاها ده ها و صدها هزار سرچ ماهانه دارند خیلی سخت است پس کار درست این است که در شروع کار از کلمات لانگ تیل استفاده کنید که با توجه به رقابت کمتر سریعتر رتبه بگیرید.

 

4- از کلمات کلیدی رقبا استفاده کنید

اگر ایده ای برای پیدا کردن کلمات کلیدی خوب ندارید، می‌توانید محتوای رقبای خوتون را برسی کنید و از کلماتی که آن ها استفاده کردند ایده بگیرید.

ویژگی هایی ماننده تجزیه و تحلیل و برسی دقیق محتوا را می‌توانید با استفاده از ابزار Ahrefs انجام دهید؛ این ابزار می‌تواند کلمات کلیدی که رقابایتان در آن ها رتبه دارند و افزایش ترافیک سایت را برایشان رقم زده را به شما نشان دهد.

 

5- هر ماه چندین محتوای عالی انتشار دهید

لینک دادن دیگران به محتوا های سایت شما یا به عبارت دیگر لینک بیلدینگ از فاکتورهای رتبه‌بندی Google و یکی از کارهای مهم برای افزایش ترافیک سایت است. بک لینک ها به موتور های جستجو این را نشان می‌دهد که محتوای شما در سطح وب شناخته شده است و اینکه بک لینک هم برای کاربران و هم سایت شما مفید است.

حالا می‌خواهیم درباره بک لینک طبیعی صحبت کنیم که با تولید محتوا عالی ایجاد می‌شود، محتوایی که جذاب و ارزشمند باشد، کاربران آن را به اشتراک می‌گذارند یا مدیران سایت های هم حوضه ممکن است توجه‌شان جلب شود و به محتوا های شما به عنوان محتوای مرجع لینک دهند که این باعث لینک سازی طبیعی می‌شود؛ این روش یک استراتژی قدرتمند است که تنها با تولید محتوای قوی ایجاد می‌شود.

یا اینکه می‌توانید از یک روش خلاقانه‌تر برای افزایش بک لینک طبیعی خود استفاده کنید، مثل ارسال پست مهمان!

پست مهمان یعنی نوشتن یک مطلب اختصاصی برای یک سایت مرتبط و پربازدید و قرار دادن لینک سایتون در آن مطلب؛ ارسال پست مهمان به شما کمک می‌کند که هم لینک سازی کنید و ترافیک سایتتان را افزایش دهید و هم سایتی که در آن محتوای خودتون را منتشر می‌کنید سود کنه.

اگر لینک بیلدینگ شما در جاهای مرتبط با کار شما انجام شود، شما در جایی لینک سازی کردید که دقیقا مخاطبان و مشتری های هدف شما هستند. توجه کنید که فقط برخی از سایت ها بخش دستورالعمل های ارسال پست مهمان را دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید پیوندی دریافت کنید، با دقت دستورالعمل های هر سایت را برسی و دنبال کنید.

 

6- گرفتن لینک طبیعی

گرفتن لینک طبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که سایت ها و وبلاگ ها بدون هیچ درخواستی به سایت شما لینک دهند.

پس اگر گرفتن لینک طبیعی باکیفیت از سایت های معتبر کار ساده ای بود که اصطلاح لینک سازی ایجاد نمی‌شد. اما با این حال شما می‌توانید با ارائه محتوا های ارزشمند کاری کنید که سایت های دیگر با دادن لینک به سایت شما ارزش دهند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که محتوای ارزشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه مطلب با من همراه باشید، جواب تمامی سوال هایتان داده شده.

 

تولید محتوا طولانی

چگونه می توان با بازاریابی محتوا، بازدید کننده سایت را افزایش داد؟

7- محتوایی تولید کنید که کاربران دوست داشته باشند آن را به اشتراک بگذارند (گرفتن لینک طبیعی)

اگر کمی به این فکر کنید که خودمان معمولا چه محتواهایی را به اشتراک میزاریم یا اگر وبسایت داشته باشیم به آنها لینک می‌دهیم متوجه میشید که عواملی مثل مفید بودن و ارزشی که آن محتوا برایمان ایجاد می‌کند باعث میشه که خیلی ساده تر آن را به اشتراک بزاریم. پس وقتی که می‌خواهید محتوایی تولید کنید به این فکر کنید که من با این محتوا چه ارزشی برای مخاطبانم ایجاد می‌کنم.

اگر فکر می‌کنید متن مقالات شما ارزشمند است گام بعدی اینه که ببینید آیا تصاویر جذاب و مرتبطی برای آن استفاده کردید اید یا نه.

یا مثلا همیشه اضافه کردن ویدئو به محتوا کار را با ارزش تر میکنه، مثلا اگر محتوای شما آموزشی هست میتونید علاوه بر توضیحات متنی یک ویدیویی آموزشی هم قرار بدید، اگر فکر می‌کنید تولید ویدیو زمان و هزینه‌بره میتونید اینفوگرافیک ایجاد کنید یا حتی گیف های اختصاصی.

گذاشتن رسانه هایی مثل عکس های جذاب و فیلم همیشه کمک می‌کند که کاربران راحت تر محتوای شما را در شبکه های اجتماعی یا… به اشتراک بگذارند و در نتیجه این کار باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود.

 

8- استفاده از اینفوگرافیک

استفاده از اینفوگرافیک مناسب که هم آموزشی باشد و هم سرگرم کننده می‌تواند ارزش محتوای شما را به شدت افزایش دهد.

اینفوگرافیک های جذاب باعث پخش شدن و افزایش ترافیک سایت می‌شوند چون سایت های هم حوزه شما می‌توانند از آن استفاده کنند و به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند.

 

9- محتوای ویدیویی تولید کنید

آمار نشان می‌دهد بازاریابانی که از ویدئو استفاده می‌کنند 49٪ سریعتر از کسانی که استفاده نمی‌کنند درآمد کسب کرده اند و 92٪ از مشتریان می‌گویند که تصاویر بیشترین تأثیر را در تصمیمات خرید آنها دارند.

 

10- مصاحبه با افراد موفق حوزه کاریتان

یکی از ایده های خوب برای تولید محتوای جذاب، مصاحبه شما با افراد موفق در حوزه کارتان است فقط کافیه یک ایمیل بهشون بزنید و یا در شبکه های اجتماعی با اون ها در ارتباط باشد و ازشون درخواست مصاحبه کنید.

سوالات جذابی تهیه کنید و در یک مصاحبه ای که میتونه حضوری یا تلفتی یا… باشه بپرسید و اون مصاحبه را به صورت های مختلف مثل متن و صوت یا حتی ویدیو میتونید در سایتتون منتشر کنید.

نکته مهم اینه که احتمال داره فردی که با آن مصاحبه کردید آن مصاحبه را با کاربرانش به اشتراک بگذارد و این یعنی با یک تیردو نشان زدید.

 

11- اضافه کردن دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی

این طور نیست که دقیقا موتورهای جستجو میزان توجه وب سایت شما به شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرند. اما این می‌توان عوامل واقعی رتبه بندی را تقویت کند و نکته اینجاست که افزودن دکمه های اشتراک اجتماعی هزینه ای برای شما ندارد! مثلا اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، اکثر قالب های وردپرسی این امکان را به صورت خودکار دارد و یا اگر نداشت، با نصب یک افزونه به راحتی می‌توانید این امکان را به محتوا های سایتتان اضافه کنید.

با اضافه نکردن این امکان به محتواهایتان، فرصت بزرگی را برای افزایش ترافیک های ارگانیک از دست می‌دهید.

 

12- نوشتن مقالات مرجع یا طولانی (بهترین روش افزایش ترافیک موثر)

وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می‌شود ، باید در مورد طول محتوا صحبت کرد. طول مقاله هایی که در سایتتون قرار میدید به چند دلیل مهم است.

اول از همه، گوگل مقالات طولانی را دوست دارد. با یک بررسی ساده میتوان متوجه شد که محتواهای طولانی تر در نتایج جستجوی Google رتبه بالاتری دارند.

میانگین طول مقاله هایی که در 10 نتیجه ی صفحه اول گوگل در هر کلمه کلیدی قرار دارند، حداقل 2000 کلمه است.

دوم اینکه به نظرتان نوشتن مقالات کوتاه کوتاه بهتره یا نوشتن یک مقاله طولانی و جامع که به تنهایی میتواند شما را روی کلمات کلیدی زیاد و مشابهی بالا بیاورد؟

سوم، اگر بر روی ایجاد بهترین، مهم‌ترین و کامل‌ترین مقاله در مورد یک موضوع مشخص تمرکز کنید و سعی کنید تا حد ممکن طولانی و جامع بنویسید من به شما قول می‌دهم که فقط با همان یک مقاله بصورت طبیعی روی کلمه کلیدی مشابه زیادی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوید.

و نکته آخر اینکه خوانندگان خیلی بیشتر دوست دارند که مقالات جامع را اشتراک گذاری کنند یا لینک آن را به عنوان یک مرجع جایی نگه دارند تا بارها به آن سر بزنند.

این نوع مقالات برای سئو سایت بسیار مهم است، برای خوانندگان مثل گنج است و سایت ها و افراد در انجمن ها و… برای کمک به دیگران می‌توانند به مقاله شما به عنوان یک مرجع لینک ‌دهند.

 

13- لینک سازی داخلی بین محتوا هایتان

بهبود سئو و افزایش ترافیک سایت شما فقط به لینک سازی خارجی تمام نمی‌شود و لینک سازی داخلی سایت هم یکی از کار های مهمی است که باید انجام دهید.

اگر مقاله جامعی نوشته اید در هر قسمت آن که مرتبط با مقالات کوتاه تر سایتتون است به آن ها لینک دهید. این کار هم باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود و کاربران مقالات بیشتری را می‌خوانند و هم لینک سازی سایت شما را ساختار درستی میدهد.

به این ترتیب با این کار باعث می‌شوید که کاربران زمان بیشتری در سایت شما بمانند به جای اینکه بلافاصله بعد از مطالعه قسمتی از یک مقاله از سایتتان خارج شوند.

 

14- انتشار محتوای جدید به صورت هفتگی

فعالیت منظم در وبلاگ سایتتون باعث میشه رشد سایتتون خیلی سریع تز و پایدارتر باشه؛ هر چه تعداد مقالات سایتتون بیشتر باشه بدون شک پیشرفت سایت شما در رتبه بندی نتایج جستجو بیشتره؛ علاوه بر آن زمانی که شروع به گذاشتن مقاله بصورت مرتب و زمان بندی شده می‌کنید، مخاطبان شما در زمان های مشخص ا‌نتظار محتوای شما را می‌کشند.

اگر خودتون نمی‌تونید به صورت هفتگی مقالات جدید بنویسید، میتونید این کار را به یک نویسنده محتوا واگذار کنید.

برای برنامه ریزی یک استراتژی محتوای واقعی یا تقویم محتوایی کمی وقت بگذارید. تولید محتوا های سایت نباید بدون فکر و هدف باشد.

 

15- بروزرسانی مقالات قدیمی سایت

اگر می‌خواهید در رتبه های بالایی که در نتایج جستجو می‌گیرید باقی بمانید باید همیشه بروز باشید. بروز کردن مقالات قدیمی سایت یک راه عالی برای ارتقاء صفحه ای است که هنوز رتبه مدنظرتون را در گوگل نگرفته.

چند روش عالی برای بروزرسانی مقالات قدیمی:

  • اضافه کردن رسانه های مختلف به مقالات مثل: تصاویر، اینفوگرافیک ها، فیلم و…
  • حذف کردن اطلاعات منسوخ شده مقاله
  • بروز کردن مقاله با استفاده و معرفی منابع خارجی
  • لینک دادن به محتوا های بروزتر در مقاله

 

افزایش نمایش سایت در گوگل با ارائه ارزش

ترافیک سایت را با ارائه ارزش زیاد کنید

16- ارائه ابزار و محصولات رایگان

یکی از کارهایی که می‌تونید برای افزایش ترافیک سایتتون انجام بدید، ارائه محصولات و ابزار های باکیفت رایگان به مخاطبان است؛ مثلا می‌تونید محصولات دانلودی با توجه به موضوع سایتتون درست کنید و به صورت کاملا رایگان به ترافیک کنندگانتون ارائه بدید.

البته این کار در موضوعات مختلف متفاوته و بستگی به حوزه کار شما داره اما اگر ایده ای به ذهنوتون نمیرسه می‌تونید بین رقبا تحقیق کنید ببینید اونا چکار کردن و از کار هاشون ایده بگیرید. محصول یا هدیه به مخاطبان میتونه هر چیزی باشه مثلا فیلم، پی دی اف یا…

مثلا سایت MOZ یکی از سایت هایی است که بخشی از ابزار هایش را به صورت رایگان به کاربرانش ارائه میده که همین کار باعث میشه کاربران بارها و بارها برای استفاده از اون ابزار ها وارد سایتش بشن.

 

17- برگذاری دوره های آنلاین

اگر می‌خواهید سایت خودتون را به عنوان مرجع در حوزه خودتون معرفی کنید یکی از مهم ترین راه ها برگذار کردن دوره های آنلاین رایگان است.

با توجه به مهارت و تجربه خودتون یک موضوع را که فکر می‌کنید بتوانید به خوبی آن را توضیح دهید و مرتبط به مخاطبانتان باشد را انتخاب کنید، موضوعی که به آن تسلط داشته باشد و آن را به صورت دوره ارائه دهید.

قبل از هر کاری روی یک کاغذ تمام چیز ها مثل سرفصل ها و نکته هایی که باید بگویید و… را بنویسید تا بعد شروع کار متوقف نشید.

به این هم توجه کنید که برگذاری دوره نیازمند هزینه زیاد نیست اگر یک گوشی یا سیستم قابل قبول دارید به راحتی میتونید دوره های عالی با اون برگذار کنید و همیشه سعی کنید کیفیت محتوا که اصل کار است را بالا ببرید.

 

18- برگذاری کردن وبینار

برگذاری کلاس های آنلاین همیشه پرطرفدار بوده اند؛ وبینار از دو کلمه وب و سمینار درست شده و مثل یک سمینار اما بصورت آنلاین است.

برگذاری وبینار یک روش عالی برای به اشتراگ گذاری تخصص و ارتباط با مخاطبان هدفتان است.

در وبینار برخلاف کلاس های حضوری، هیچ محدودیتی از لحاظ جغرافیایی و عملی نیست و مخاطبانتان از هر کجا که باشند می‌توانند در وبینار شما شرکت کنند.

 

19- ایجاد آزمون در سایت با ویژگی اشتراک گذاری نتایج

وقتی کاربران در آزمونی که در سایتتون قرار دادید شرکت می‌کنند و نتایج پایانی آن جالب و یا قابل افتخار برای آن فرد باشد براحتی آن را با بقیه در شبکه های اجتماعی یا… به اشتراک می‌گذارد و این باعث پخش لینک و افزایش ترافیک سایت شما میشه.

ساخت آزمون های جذاب هم کار سختی نیست. اگر سایتتون وردپرسی باشه براحتی می‌تونید با افزونه ها این کار را انجام دهید و حتی سایت های آزمون سازی هستند که با یک سرچ میتونید آن را پیدا کنید.

 

20- استفاده از ایمیل مارکتینگ

تحقیقی که توسط سایت Backlinko انجام شد نشان داد که 91٪ از مخاطبانش روزانه ایمیل خود را چک می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از روش های عالی برای هدایت ترافیک کنندگان به سایت است.

روش های زیادی برای گرفتن ایمیل مخاطبان و ایمیل مارکتینک وجود دارد؛ مثلا می‌تونید یک فرم اشتراک در خبرنامه ایجاد کنید یا فایل های رایگانی را در ازای دریافت ایمبل به مخاطبان بدهید یا… و در نهایت شروع به ساخت لیست ایمیل خود کنید و با استراتژی هایی ترافیک سایتتون را از این طریق افزایش بدبد.

 

افزایش بازدید سایت با شبکه های اجتماعی

استفاده هوشمند از شبکه های اجتماعی

21- ساخت یک کانال یوتیوب

افزایش ترافیک سایت با یوتیوب یک کار حرفه ای است، یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر داره و یک ابزار عالی برای بازاریابیه؛ درسته که در ایران فیلتره اما باز هم کاربران فارسی زبان زیادی در یوتیوب حضور دارند.

از آن جایی که شما نمی‌خواهید از یوتیوب به عنوان منبع درآمد استفاده کنید و هدف، منبعی برای افزایش ترافیک با کیفیته، باید فکر کنید که چگونه به عنوان یک برند از پتانسیل اون استفاده کنید.

ویدیوهای مختلفی را می‌تونید برای یوتیوب آماده کنید مثل ویدیوی نظر مشتری، ویدیوی آموزشی، ویدیوی توضیح محصول، نمایش رویداد و… و نکته ی دیگه اینه‌که ویدیو هایی که در یوتیوب منتشر می‌کنید را می‌تونید همزمان در جاهای دیگه مثل سایت یا در اینستاگرام هم منتشر کنید.

با توجه به این که یوتیوب ازآن گوگل است، به راحتی ویدیو های یوتیوب در جایگاه بالایی از نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده میشن که احتمالا دیدید که در برخی موارد که سرچ می‌کنید، نتایج اول گوگل مربوط به ویدیو های یوتیوب هست.

 

22- افزایش بازدید سایت با اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است و این یک فرصت طلاییه که با استفاده از اون، بازار هدف را با سایت و خدماتتون آشنا کنید. حداقل کاری که می‌تونید بکنید اینه که یک صفحه در اینستاگرام بسازید و وقتی محتوایی را در سایتتون منشتر می‌کنید بخشی از آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید یا مثلا بخشی از مقاله ای از سایتتون را در قالب ویدیو های کوتاه ضبط کنید و به اشتراک بگذارید.

 

23- فعالیت در لینکدین

از لینکدین غافل نشوید، لینکدین یک شبکه اجتماعی مخصوص کار های تجاری است، و بالاترین کیفیت کاربر را بین تمامی شبکه های اجتماعی دارد. طبق آماری که جمع آوری شده، 97 درصد از بازاریابان از لینکدین برای اهداف بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند.

چگونه می‌توانیم در لینکدین حضور پرنگی داشته باشیم؟

برای این کار اول از همه یک اتصال دو طرفه بین سایتتون و لینکدین برقرار کنید. یعنی می‌توانید بخشی از مقالاتی که در سایتتون منتشر می‌کنید را به صورت حلاصه در لینکدین با لینک مقاله منتشر کنید و یک دکمه اشتراک گذاری لینکدین در زیر مقالات سایتتون اضافه کنید.

علاوه بر کار هایی که گفته شد کار های مهم دیگری هم می‌تونید انجام دهید مثلا پست هایی که دیگران می‌گذارند را لایک کنید و نظر دهید، نظر سنجی ایجاد کنید و همچنین در پست هایی که منتشر می‌کنید از هشتک های مرتبط استفاده کنید تا در سرچ اون عبارت ها در لینکدین هم پیدا شوید.

 

24- پادکست های حرفه ای تولید و منتشر کنید (فایل صوتی)

قدرت و محبوبیت پادکست ها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 22٪ از مردم جهان حداقل هفته ای یک بار پادکست گوش می‌دهند بنابراین این یک روش عالی برای افزایش ترافیک سایت و گسترش و شناخت نام و برند شماست چون که براحتی قابل اشتراک هستند و باعث میشه توسط مخاطبان جدیدی کشف شوید.

نوع پادکست می‌تواند مصاحبه با افراد موفق حوزه کاری شما باشد یا می‌تواند آموزشی باشد (اگر آموزش به تصویر نیاز ندارد) یا پاسخ به سوالات، اخبار یا…

 

تبلیغات هوشمند

افزایش بازدید سایت با تبلیغات

25- استفاده از گوگل ادوردز

گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغاتی گوگله که میشه با پرداخت هزینه لینک سایت ما را در نتایج جست و جو بالا ببره، یکی از خوبی های این سرویس اینه که سایت ما دقیقا به مخاطبان هدف نشون داده میشه، یعنی شما می‌تونید تعریف کنید که فقط کسانی که مثلا کلمه خرید جاروبرقی سامسونگ را سرچ کردند سایت شما را نشون بده یا هر کلمه و برنامه ی دیگه ای.

همان طور که گفتم این یک روش افزایش ترافیک سایت هست اما باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه تبلیغات ادوردز نیاز به تخصص داره و این کار را میتونید به یک شخص و یا شرکتی مطمئن بدید و دوم اینکه این تبلیغات هزینه بره و معمولا باید به صورت دلار یا درهم پرداخت بشه که قبلش حساب کنید چقدر می‌تونید هزینه کنید.

 

26- تبلیغ دادن در سایت های مشابه

یکی از روش های تبلیغاتی که ترافیک های خیلی با کیفیت میتونه به سایتتون بیاره تبلیغ دادن در سایت های مشایه سایت خودتونه. یعنی مثلا اگر حوزه آموزش بازاریابی اینترنتی فعالیت می‌کنید در سایتی که اون هم موضوعش بازاریابی اینترنتی هست تبلیغ کنید.

شما به چند روش می‌تونید در سایت های مشابه خودتون تبلیغ کنید:

  • روش اول اینه که مستقیما با سایتی که می‌خواهید در آن تبلیغ کنید در ارتباط باشید و از آنها درخواست قیمت فضای تبلیغاتی کنید.
  • روش دوم اینه که تبلیغ خودتون را با استفاده از یک شرکت تبلیغاتی انجام بدید که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهم.

 

27- تبلیغ از طریق شرکت های تبلیغاتی

با شرکت های تبلیغاتی می‌تونید تبلیغ خودتون را دقیقا تعریف کنید که به چه مخاطبانی نمایش داده شود (بر اساس رفتار، مکان، شغل و علایق)، با این کار شما دقیقا محتوا خودتون را به افراد علاقه مند نمایش می‌دید؛ در واقع این شرکت ها با سایت های زیادی قرارداد دارند و تبلیغ دهنده را به تبلیغ کننده متصل می‌کنند.

یکی از بهترین شرکت های تبلیغاتی در ایران، یکتانت هست که از سال 96 فعالیت خودش را شروع کرده و در این مدت به یکی از محبوب ترین‌ها تبدیل شده.

 

انجمن های آنلاین

انجمن های آنلاین، روشی برای مشتری یابی واقعی

28- در بحث انجمن های آنلاین شرکت کنید

شما باید با افراد علاقه مند به حوزه خود در ارتبط باشید و یکی از بهترین و راحت ترین راه ها برای برقراری این ارتباط شرکت کردن در گفت‌وگو های انجمن هاست؛ شما باید انجمن مربوط به کار یا مقاله یا… خودتون را پیدا کنید و مثلا اگر کسی سوالی پرسیده که شما در مقاله ای رایگان اون را توضیح دادید معرفی کنید.

برای پیدا کردن انجمن مرتبط با حوزه کارتات از این فورمول سرچ گوگل استفاده کنید: forum + کلمه

مثلا فرض کنید که می‌خوایم انجمن هایی را پیدا کنیم که دقیقا مرتبط با وردپرس باشد برای این کار عبارت forum وردپرس را سرچ می‌کنیم. میشه عبارت های چند کلمه ای هم باشه؛ مثلا اگر می‌خوایم گفت‌وگو در مورد نصب وردپرس روی هاست پیدا کنیم عبارت “forum نصب وردپرس روی هاست” را سرچ می‌کنیم.

تا جای که می‌تونید از انجمن ها برای معرفی محصولات استفاده نکنید، سعی کنید با ارائه مطالب ارزشمند رایگان و شرکت کردن در بحث ها با متخصصین ارتباط برقرار کنید.

 

29- انجمن های تخصصی

همان طور که در مورد قبلی اشاره کردم باید در گفت‌وگو های مرتبط شرکت کنید اما یکسری انجمن ها هستند که تخصصی فقط در یک مورد در آنها گفت‌وگو می‌شود مثل انجمن forum.wp-persian.com که تنها برای وردپرس است. پیدا کردن این انجمن ها کار سختی نیست. مزیت این انجمن ها این است که چون تمامی افرادی که در آن فعالیت می‌کنند علاقه مندان کار شما هستند استفاده از آنها خیلی بهتر از انجمن های عمومی است.

 

30- استفاده از SlideShare

SlideShare یکی از 150 سایت پربازدید جهانه که همان طور که از اسمش مشخصه یک پلتفرم اشتراک گذاری پاورپویته. بیشتر از 80 درصد از ترافیک این سایت طبیعیه و یک فرصت خوبیه که مثلا بعضی از محتوا های سایتتون را به صورت پاورپوینت خلاصه کنید، اسم سایتتون را هم در اسلاید قرار بدید و در این وبسایت بارگذاری کنید. همچنین هنگام گذاشتن پاورپوینت می‌تونید از اسم فارسی هم استفاده کنید.

 

بهینه سازی و افزایش سرعت سایت

با بهینه سازی درست سایت، ترافیک خودتون را افزایش دهید

31- بهینه سازی سایت برای تمامی دستگاه ها

تا چند سال پیش اگر سایت شما فقط روی دکستاپ درست نمایش داده می‌شد عالی بود چونکه اکثر افراد با محیط دکستاپ وارد سایت شما می‌شدند و زیاد کسی با موبایل سرچی نمی‌کرد اما الآن برعکس شده و بیش تر از 70 درصد از کاربران با موبایل سرچ می‌کنند پس خیلی مهمه که تا حد ممکن سایت شما برای موبایل و سایر دستگاه ها جداگانه بهینه شده باشه.

پس حتما سایتتون را برسی کنید ببینید رسپانسیو هست یا نه؛ همین الان یک صفحه از سایتتون را باز کنید ببینید همچی درسته، متن صفحات به اندازه کافی برای خواندن در موبایل بزرگ هست، المان ها و قرار گیری شون درسته و…

رسپانسیو بودن سایت بصورت غیر مستقیم باعث افزایش ترافیک سایت میشه؛ تجربه کاربری خوب برای گوگل خیلی مهمه.

 

32- سرعت لود سایتتون را افزایش بدید

سرعت بالای سایت یکی از اصول مهم تجربه کاربری است. خیلی از کاربران اگر سایتی دیر بارگذاری بشه اون را می‌بندند و معمولا وقتی کسی چیزی سرچ کرد، چند تا سایت اول را باز می‌کنه و هر کدوم سریع تر لود بشه به همون میره؛ سعی کنید نهایتا با سرعت اینترنت فعلی، سایتتون زیر 5 ثانیه بارگذاری بشه.

می‌تونید با استفاده از سایت هایی مثل GTmetrix سرعت سایتتون را برسی کنید. سرعت پایین سایت میتونه به دلایل مختلفی باشه مثلا بهینه نبودن عکس های سایت، بهینه نبودن سورس سایت، نداشتن هاست خوب و…

مثلا سایت استار وردپرس روی سرور های میزبانفا هاست شده و  سرعت خوبی هم داره، شما هم می‌تونید سایتتون را روی سرور های قدرتمند میزبانفا هاست کنید، قطعا هاست مناسب یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در سرعت سایته.

 

33- بهینه کردن CTR بری بهبود ترافیک سایت

CTR یا نرخ کلیک (نسبت کلیک به نمایش در نتایج جستجو) یکی از مهم ترین معیار هایی است که باید برسی کنید.

برای بهبود CTR می‌تونید کارهای زیر را انجام بدید:

  • استفاده از کلمه کلیدی در عنوان، لینک و توضیحات
  • استفاده از کلمات کنجکاو کننده در عنوان مثل: راز، بهترین و…
  • رعایت کردن حد طول تعداد کاراکتر در عنوان و توضیحات

 

34- داده ها و رفتار کاربران را برسی کنید

می‌توانید از سرویس های قدرتمند و رایگانی که برای تجزیه و تجلیل سایته استفاده کنید مثل گوگل آنالیتیکس که به شما کمک می‌کند که:

  • بفهمید چطوری و کجاها محتوای شما به اشتراک گذاشته می‌شود
  • ترافیک های موبایل، دکستاپ و تبلت را جداگانه برسی کنید
  • پربازدید ترین صفحات سایتتان را بشناسید
  • متوجه شوید که افراد چکونه سایت شما را پیدا می‌کنند
  • کلمات کلیدی طبیعی خود را پیدا کنید

با گوگل آنالیتیکس و داده هایی که از اون به دست میارید می‌تونید بهتر تصمیم بگیرید که چه موضوعاتی را خوب کارکردید و چه موضوعاتی نیاز به بهبود داره.

 

در این مقاله روش هایی رایگان و تست شده برای افزایش ترافیک سایت شما گفته شد؛ اگر روش های دیگه ای بلدید که در اینجا گفته نشده بود، می‌تونید در پایین، در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

 

منبع: websitesetup.org

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *